شما اینجا هستید
خبر » غذاهای مناسب پیش از انجام ورزش

به گزارش پایگاه خبری تکواندو پلاس به نقل از Step to health؛ بسیاری از مردم فکر می کنند شما نباید قبل از ورزش غذا بخورید. با این حال  بدن شما برای انجام هرگونه فعالیت بدنی به انرژی نیاز دارد.

اگر فعالیت صبحگاهی دارید، خوردن قبل از ورزش بسیار مهم است. وقتی قبل از شروع آهسته دویدن یا تمرین در ورزشگاه غذا می خورید ، نتیجه بهتری می گیرید. با این حال ، این بدان معنی نیست که می توانید پیتزا بخورید!اهمیت تناسب نوع غذا با نوع تمرین قبل از ورزش باید غذاهایی را که می خواهید بخورید با دقت انتخاب کنید.در این مقاله ، ما چند نکته را برای شما بیان خواهیم کرد. از طرفی نوع تمرین و هدفی که از ورزش دنبال می کنید در وهله اول باید مد نظرتان قرار گیرد. به عنوان مثال ، اگر  سعی در کاهش وزن و سوزاندن چربی دارید ، از غذاهای کم کالری خودداری کنید.  اگر هدف شما انجام تمرینات شدید یا افزایش توده عضلانی است ، باید قبل از شروع ، ذخایر انرژی خود را پر کنید. این امر به این دلیل است که بدن شما به انرژی زیادی نیاز دارد و برای دریافت آن ، بهترین گزینه شما غذاهای پر پروتئین، چربی و کربوهیدرات است.چه زمانی و چقدر قبل از ورزش بخوریدمهم است که حداقل نیم ساعت قبل از شروع فعالیت خود غذا بخورید. حتی ممکن است بسته به غذاهایی که می خورید ، به کمی غذای بیشتر نیاز داشته باشید. در غیر این صورت ، بدن شما به جای استفاده از آن به عنوان سوخت ، بیش از حد به هضم آنچه شما خورده اید ، مشغول می شود. 

علاوه بر این، قبل از ورزش میزان مواد غذایی را که می خورید مراقب باشید. در غیر این صورت، ممکن است در طول فعالیت بدنی احساس پر شدن کامل کنید. به عنوان مثال ، معده شما ممکن است صدمه دیده و احساس سنگینی و بدون انرژی کنید.در حالت ایده آل ، یک قسمت متوسط از مواد غذایی با کیفیت میل کنید. با این وجود همیشه قبل از تمرین حتما آن را به خوبی بخورید تا بدن در طول تمرین از آن به عنوان انرژی استفاده کند.پروتئین ها ، مایعات و کربوهیدرات ها به طور کلی ، شما باید سعی کنید قبل از تمرینکربوهیدرات هایی را که به راحتی هضم می شوند ، میل نمائید.بسیاری از انرژی مورد نیاز شما را تأمین می کنند. به عنوان مثال ، نان سبوس دار ، غلات غیر فرآوری شده ، ماکارونی ، برنج و همچنین میوه و سبزیجات خاصی همه گزینه های عالی هستند. البته بهترین عمل مصرف مخلوطی از کربوهیدراتهای ساده و مرکب است.اگر می خواهید روی عضلات خود کار کنید ، مهم است که غذاهایی با پروتئین مصرف کنید. از این گروه می توانید ژامبون ، تخم مرغ ، لبنیات و غیره را انتخاب کنید. نکته اساسی در اینجا این است که حداقل ۲-۳ ساعت قبل از تمرین خود این مواد غذایی را میل کنید تا وقت کافی برای هضم آنها داشته باشید.

البته، شما باید قبل، حین و بعد از هر نوع تمرین ، آبرسانی کافی داشته باشید. قبل از ورزش حداقل نیم لیتر آب بنوشید. از طرف دیگر ، شما همچنین می توانید آب میوه ای بدون گاز ،نوشیدنی تحریک کننده دیگری مانند قهوه یا چای بنوشید. این امر به ویژه در صورت انجام فعالیت بدنی در زمان صبح بسیار مفید است.غذاهایی که باید قبل از ورزش بخوریدموز غذای مناسبی برای قبل و بعد از تمرین روزمره است. در حقیقت ، این میوه دارای مقدار زیادی پتاسیم است که تمام مواد معدنی را که در طی فعالیت بدنی از دست می دهید ، دوباره پر می کند. بعلاوه موزها حاوی کربوهیدرات هستند و اینها انرژی مورد نیاز برای ورزش را برای شما تأمین می کنند.پس نتیجه می گیریم میوه ها گزینه عالی برای قبل از ورزش هستند چرا که به سهولت تهیه می شوند. در مجموع ترکیبی از پروتئین ، ویتامین ها و کربوهیدرات ها را انتخاب کنید.

این بهترین راه برای آماده سازی بدن برای فعالیت است.اگر وقت زیادی برای صرف کردن ندارید ، خوردن یک تکه نان با مربا گزینه ای آسان و سریع برای انرژی بخشیدن به بدن است. میوه و غلات تا زمانی که مقداری کالری کم کالری داشته باشید ، هیچ مواد مصنوعی ندارند و حاوی غلات سبوس دار و همچنین میوه و دانه است قابل قبول است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پایگاه خبری تکواندو پلاس | |:: خبری :: تحلیلی :: گزارش ::|