شما اینجا هستید

اخبار برتر » ورزش، اشتها را کم می‌کند یا زیاد؟

Rate this post

به گزارش پایگاه خبری تکواندو پلاس، این مساله که ورزش موجب زیاد شدن اشتها می شود، موضوعی است که اغلب درباره آن اشتباه می کنند؛ تحقیقات نشان داده است که فعالیت بدنی بیشتر برای کسانی که عادت به ورزش نداشته اند، تمایل آن ها را به خوردن غذای زیاد کاهش می دهد؛ بنابراین ورزش می تواند در کم کردن وزن بدن، عامل موثری به حساب آید.

آیا نمی توان بدون ورزش و فقط با رژیم غذایی، وزن کم کرد؟

در پاسخ به این پرسش که آیا نمی توان بدون ورزش و فقط با رژیم غذایی، وزن کم کرد؟ باید عنوان کرد که البته این امکان وجود دارد، اما رژیم غذایی علاوه بر نسوج چربی، مقداری از نسوج عضلانی را نیز از بین می برد، اما اگر ورزش کنید، چربی ها کمتر می شود. با توام کردن ورزش و رژیم غذایی، می توان از وزن بدن کاست و سلامت و تناسب اندام به دست آورد اما آیا با ورزش های به خصوص می توان فقط چربی یک قسمت از بدن را کاهش داد؟ پاسخ منفی است و باید اعلام کرد، چربی به طور کلی از تمام بدن کم می شود، اما این کم شدن در قسمت شکم بیشتر به چشم می خورد و به عبارت دیگر شکم افراد بیشتر از پاها کوچک و لاغر می شود.

بر اساس این مطلب که از سوی حوریه گلینی، متخصص پزشکی ورزشی تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است: متاسفانه وقتی افراد به سن رشد می رسند، دیگر نمی توانند از شمار سلول های چربی بکاهند؛ ولی می توانند به وسیله کمتر کردن حجم آن لاغر شوند. تحقیقات نشان داده است که غذای نسبتا سالم توام با ورزش در سنین جوانی، از افزایش تعداد سلول های چربی جلوگیری می کند و به همین علت است که والدین اطفال باید مراقب سلامت بچه ها باشند و در مورد تغذیه و فعالیت بدنی آن ها، توجه لازم را به کار برند.

آیا چربی بدن را می توان به عضله تبدیل کرد؟

چربی به عضله و عضله نیز به چربی تبدیل نمی شود. اگر زیاد غذا بخورید و کم حرکت کنید، کالری های اضافی یعنی بیش از آنچه بدن مصرف می کند، اعم از مواد نشاسته ای و قندی و پروتئینی یا چربی به چربی تبدیل و اگر عضلات به کار گرفته نشوند، چروکیده و ضعیف می شوند اما به چربی بدل نمی شوند. وقتی شما ورزش کنید، نسوج چربی ضعیف تر و نسوج عضلانی بزرگتر و قویتر خواهند شد.

زیاد عرق کردن درحین ورزش، می تواند موجب کاهش وزن بدن شود؟

عرق کردن زیاد، بلافاصله از وزن بدن می کاهد. علت آن از بین رفتن نسوج چربی نیست، بلکه مربوط به کم شدن آب بدن است، اما این کم شدن وزن با نوشیدن آب فورا جبران می شود، بنابراین بهتر است قبل از ورزش، ضمن آن و یا بعد از آن به نوشیدن آب اقدام شود تا آب بدن کم نشود.

پایگاه خبری تکواندو پلاس | ::دنیای تکواندو :: خبر :: تحلیل :: گزارش::